معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد

تزریق روزانه بیش از 20 هزار واکسن در روزهای آتی 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی در مصاحبه اختصاصی با جام جم آنلاین گفت: واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در مراکز سلامت و خانه های بهداشت در یک شیفت تزریق می شود
کد خبر: ۱۳۲۶۹۹۲

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، دکتر عباسعلی درستی با اشاره به اینکه تا امروز واکسن برکت به استان آذربایجان شرقی به تعداد کمی تحویل شده است که آن هم سهمیه مختص به عوامل اجرایی انتخابات بود، تصریح کرد:در روزهای آتی برای تزریق عمومی هم واکسن برکت تحویل می شود که البته زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی اضافه کرد: هموطنان عزیز می توانند برای واکسیناسیون افراد بالای 60سال در سامانه سلامت ثبت نام کنند و نوبت تزریق واکسن دریافت نمایند. همچنین از مراکز ما با افراد بالای 60 سال  تماس گرفته می شود تا برای تزریق واکسن مراجعه نمایند. البته به مراجعه کنندگانی که با داشتن کارت ملی به مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایند نیز واکسن تزریق می شود. در مراکز بهداشت روستایی دور افتاده که جمعیت محدودی دارند و تعداد افراد بالای 60 سال پایین است نیز مجوز لازم داده شده که حتی به افراد بالای 50 سال نیز واکسن تزریق کنند.


روند واکسیناسیون تسریع خواهد شد

درستی تعداد ظرفیت تزریق واکسن در استان را غیرقابل قبول توصیف نموده و اضافه کرد: به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت، روزانه باید هزار نفر باید واکسینه شوند. متاسفانه در روزهای اخیر تعداد نوبتی که برای تزریق واکسن به مراجعه کنندگان داده شده است قابل قبول نبوده و روزانه بین 13 هزار تا 15 هزار نفر واکسن تزریق کرده ایم. در جلسه ای که امروز با مسئولین مربوطه برگزار شد تذکر دادیم که ظرفیت بالاتری را به مردم اعلام کنند و به هر فرد بالای 60 سال  که مراجعه کرد، واکسن تزریق کنند تا روند واکسیناسیون تسریع شود. اگر فرد مختصری در صف تزریق واکسن بماند بهتر است تا اینکه یک ماه دیرتر واکسن تزریق کند. به لطف خدا در روزهای پیش رو روزانه بیش از 20 هزار واکسن در استان تزریق می کنیم تا روند واکسیناسیون سرعت بخشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها